Δευτέρα 11 Αυγούστου 2008

Σκονη και θρυψαλα

Εντυπωσιακη η νεκρανασταση της γριας που πραγματοποιησα απο την Παρασκευη μεχρι σημερα με την χορηγηση της κορτιζονης.Ειναι ολοφανερο πλεον οτι η διαγνωση ηταν σηπτικο σοκ κι οχι καρδιογενες οπως ισως νομιζαν οι υπολοιποι.


Παρασκευη μεσημερι ειμαι με εναν επιμελητη στη μοναδα και μου λεει:Αυτη μαλλον θα πεθανει.Παιρνει τερατωδεις δοσεις ινοτροπων φαρμακων και η πιεση ειναι στο 6.
Του λεω εγω:"να βαλω κορτιζονη επειδη νομιζω οτι ειναι σηπτικο σοκ;"Και μου λεει ακομα κι αν ειναι ετσι ειναι ρισκο να δωσεις κορτιζονη σε λοιμωξη γιατι η κορτιζονη αναζωπυρωνει τα μικροβια.Αλλα μου λεει αφου πεθαινει που πεθαινει βαλε αμα θες.Οπως και εκανα.6 η ωρα το απογευμα εκανα την πρωτη δοση.Κατα τις 9 με παιρνει τηλεφωνο και μου λεει:Πεθανε τελικα?Οχι ακομα λεω εγω.Κραταει πιεση γυρω στο 7.Ε μου λεει.Το πολυ πολυ μεχρι αυριο το πρωι.Απο τη δευτερη δοση που εγινε τα μεσανυχτα κι επειτα η πιεση ανεβηκε στο 10 η γρια αρχισε να κατουραει.

Την επομενη μερα μειωθηκε η δοση των ινοτροπων,η κρεατινινη αρχισε να πεφτει κι η βελτιωση ηταν εμφανεστατη.Ανοιξε τα ματια και μιλησε και εγω φυσικα χεστηκα απ τη χαρα μου οπως ειχα γραψει και το Σαββατο.

Χτες η βελτιωση συνεχιστηκε.Διακοπηκαν τελειως τα ινοτροπα,και συνεχιστηκε και η βελτιωση των νεφρων.Με ρωταει ενας αλλος επιμελητης που εφημερευε χτες:"Αυτη τελικα βελτιωθηκε πολυ,ποιος σου ειπε να βαλεις κορτιζονη?".Κανενας του λεω.Μονος μου το σκεφτηκα.

Σημερα ηρθε κι ο διυθυντης ενας τριτος επιμελητης κι ο επιμελητης που ειμασταν μαζι την Παρασκευη.Ειμασταν ολοιμαζι στο γραφειο.Εγω φυσικα δεν ειπα τιποτα.Αλλα ο επιμελητης της Παρασκευης ο οποιος εχει πολλες γνωσεις και ειναι πολυ καλο γιατρος μου λεει γελωντας:"Την εσωσες τη γρια".Το ξερω του απανταω εγω.Κι ειμαι πολυ χαρουμενος γι αυτο.Πεταγεται ο αλλος και λεει:"Σιγα!Απλα αντιμετωπιστηκε η λοιμωξη,επιασε η αντιβιωση".Πεταγεται καπακι κι ο διευθυντης και λεει:"Μου φαινεται θα αναζωπυρωσουμε τη λοιμωξη.Θα ναι καμια μερα καλα κι απο αυριο θα πεσει εντελως".Εγω δεν ειπα τιποτα.Απλα χαμογελουσα.Χαμογελουσα γιατι ημουν σιγουρος οτι δεν προκειται να χειροτερεψει αφου οι δεικτες φλεγμονης εχουν πλεον μηδενιστει και χρειαζεται 2-3 μερες ακομα για να ειναι εντελως καλα η γρια.
Απλα ηθελα να πω:"Αν εισασταν μαγκες ας μιλουσατε την Παρασκευη κι οχι τωρα.Μετα Χριστον προφητες."

Και τι να πω?Να εκθεσω τα επιχειρηματα μου;Μπορει να ναι καλοι καρδιολογοι αλλα απο παθολογια δε σκαμπαζουν.Χθες μ ανησυχησε η ιδια ασθενης γιατι εριξε λιγο τα αιμοπεταλια και το ινωδογονο.Φοβηθηκα μηπως αρχιζε καμια διαχυτη ενδαγγειακη πηξη.Οταν το ειπα σε εναν επιμελητη με κοιταζε και ντραπηκε να ρωτησει τι ειναι η διαχυτη ενδαγγειακη πηξη.Ο ιδιος επιμελητης τη νυχτα σε μια ανακοπη οπου καναμε χορηγηση 3 Ml αδρεναλινης σε εναν που εκανε ασυστολια και ως εκ τουτου ανεβασε πιεση και σφυξεις περιπου 200/Min μου ειπε να ριξω ρευμα.Δεν καταλαβε οτι ηταν φυσιολογικη αντιδραση απο την αδρεναλινη.Τι να πεις!!Ευτυχως εκανα πως καθυστερω και δεν εριξα ρευμα ωσπου επεσαν λιγο οι σφυξεις και μετα το πηρε πισω.

Φυσικα η καταληξη ειναι γνωστη.Με το εξιτηριο της γριας τα παιδια της θα πανε κρασια,και διαφορα πεσκεσια στο διευθυντη και τον επιμελητη.Κανεις δεν θα αναγνωρισει τον φτωχο ειδικευομενο.Βαζω στοιχημα τα παντα οτι αυτο θα συμβει.1000%.
Ενα πραγμα εχω να πω:Μπορειτε ανετα να εισπνευσετε τη σκονη μου.

ΟΥ ΨΩΝΑΡΑ!!!ΨΩΝΑΡΑ!!!χαχαχα

Δεν υπάρχουν σχόλια: